- Social - nr. 54 / 18 Martie, 2004 Pe drumul de intoarcere acasa, de la Rimini, autocarul firmei Atlassib se inscrie din nou pe autostrada A 14. Strabatem localitatea Cesenatico, trecem pe langa ITALIA in miniatura. Este o suprafata de cativa metri patrati, pe care este redata exact configuratia geografica a Peninsulei italice. O vedem doar din goana pullman-ului. Campuri inverzite, solarii gatite pentru viitoarele culturi de legume si zarzavaturi. Pe autostrada, suntem cand la nivelul caselor, cand sub ele, cand deasupra lor. Romagna Center. Un mare centru comercial, cu o imensa parcare, ocupata, la acea ora a zilei de duminica, 4 ianuarie 2004, cu sute de automobile. Lasam in urma si Cesena, cu blocul turn (peste 15 etaje), si stadionul cu nocturna. Tot pe dreapta, Cervia, recunoscuta prin baile termale (Termo di Cervia), la care poti ajunge prin Via Martiri Fantini. Apoi, la 11 kilometri de Ravenna, ochiuri de apa (lacuri) si scoala de canotaj (Scuola di nautico). Soarele ne insoteste pana la Ravenna, unde ajungem la ora 11. De sus, de la inaltimea autostrazii, privirea imi cuprinde o parte, fie ea si mica, a parcului public _ cu pomi, alei parca desenate, banci _ strajuit de zidurile unui castru roman bine conservat. Si pentru ca totul sa nu fie cum mi-am imaginat, intre Ravenna si Padova am vazut parcele de teren arabil pline cu coceni de porumb, pamanturi nedeztelenite, de un verde crud, ori cu vita de vie intinsa ca… pe ata, curatata si legata ca la carte. Am mai vazut si case ruinate! Ferrara ni se anunta doar pe tablele indicatoare de localitate. Trecem peste fluviul Po, care se varsa in Marea Adriatica, pe langa Ochiobello ,Quattro Vie, Adige Est, Rovigo, Boara, Monselice si, apoi, pe A 13, ne indreptam spre Padova. Intram in zona industriala a orasului. "Benvenutti a Padova!" scrie pe o pancarta de la poarta de Est a orasului, care, incet-incet, se pre