•Regia de Transport Electric in Comun este condusa de o gasca formata numai din neamuri ale directorului Neculai Abalasei •Cum era si de asteptat, rudele fac afaceri intre ele pentru a-si mari punga si a falimenta Regia •Cotidianul ZIUA de Iasi prezinta mai jos unele dintre cele mai mari afaceri ale clanului Abalasei
Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC) este sufocata din interior de un management dezastruos tesut de o retea de rude ale directorului Neculai Abalasei. Argumentele prezentate de acesta, in ultima perioada de timp, potrivit carora Regia s-ar afla in prag de faliment din cauza finantarii slabe primite de la bugetul local, sunt doar o perdea de fum in incercarea de a acoperi adevaratele afaceri care se fac in spate. Este vorba, in primul rand, de distrugerea unei Regii de transport, care, in ciuda problemelor financiare prin care trece, poate fi inca o vaca buna de muls pentru buzunare destul de adanci. O serie de masuri luate cu buna stiinta de directorul Abalasei determina Regia sa acumuleze pierderi financiare de ordinul zecilor de miliarde de lei, fapt care va duce in cele din urma la solutia ultima in asemenea situatii, care nu este alta decat inchiderea portilor, blocarea tramvaielor si troleibuzelor in depouri si lichidarea activitatii.
Afacerea second-hand
Din anul 1998 si pana astazi, Regia a inceput un plan de achizitionare a unor microbuze si tramvaie second-hand. Unitatea a cheltuit pentru achizitionarea acestora nici mai mult, nici mai putin de 20 de miliarde lei, la care se adauga alte miliarde in fiecare an pentru piese de schimb, deoarece mijloacele de transport sunt vechi si se defecteaza. Tramvaiele care circula astazi pe strazile orasului au o vechime de cel putin 40 de ani, deoarece circulau in capitalele vest-europene prin anii '60. Intre timp, toate tramvaiele care au fost m