- Social - nr. 55 / 19 Martie, 2004 Romania, tara cu cele mai proaste drumuri din Europa, beneficiaza de un vast program de dezvoltare rutiera, inclusiv constructia unor autostrazi, gratie Uniunii Europene, care ne-a cuprins si pe noi in proiectul sau continental. Din cele 10 coridoare de transport ce brazdeaza Europa in lung si in lat, doua trec prin Romania. Este vorba de coridorul IV, de la Vest (Ungaria_Nadlac_Timisoara _ Deva _ Sibiu _Litoral) si coridorul nr. IX, de la Nord spre Sud (Chisinau _ Iasi _Bucuresti _ Bulgaria _ Istanbul). Recent, insa, a fost pus pe tapet un nou proiect, foarte convenabil noua, cel privind autostrada Budapesta_Oradea_Cluj-Napoca_Targu-Mures_Brasov _Bucuresti, care, de pe locul III, a ajuns pe locul intai, in privinta importantei care i se da. Intrucat aceasta autostrada ni se pare cea mai importanta din Romania, cu impact direct asupra dezvoltarii judetului nostru, am solicitat amanunte privind proiectarea si realizarea ei domnului ing. Ioan Vasluian, vicepresedinte cu probleme de investitii al Consiliului Judetean Mures. Mai planeaza vreo incer titudine asupra realizarii autostrazii Brasov-Sighisoara-Targu-Mures-Cluj-Napoca_Zalau -Oradea-Bors? - In ciuda unor indoieli care, probabil, mai persista la unii neavizati, ea se va construi cu certitudine. De fapt, proiectul face parte dintr-un program mai amplu al Uniunii Europene de dezvoltare a infrastructurii rutiere pe continent, in colaborare cu Guvernul Romaniei. Nu numai ca proiectarea, avizarea si toate celelalte documentatii sunt in stadii foarte avansate, dar sunt aprobate finantarea, indicatorii tehnico-economici prin Hotarare de Guvern, avem nominalizat executantul prin firma americana Bechtel, iar termenul de incepere a lucrarilor va fi 4 iulie 2004, de Ziua Statelor Unite ale Americii. - Nu intamplator v-am intrebat acest lucru, intrucat, in Hotararea de Guvern nr. 20