Schimbarea brandului, una din tehnicile utilizate de firmele occidentale pentru imbunatatirea imaginii, si-a gasit un loc si pe piata romaneasca, investitiile companiilor locale in rebrandare depasind Schimbarea brandului, una din tehnicile utilizate de firmele occidentale pentru imbunatatirea imaginii, si-a gasit un loc si pe piata romaneasca, investitiile companiilor locale in rebrandare depasind in unele cazuri un milion de euro. "Este o tehnica de management al schimbarii, care se face, de regula, din cinci in cinci ani. Prinde bine oricui sa se mai improspateze, la o anumita perioada de timp", ne-a declarat Aneta Bogdan, Managing Director Brandient, firma specializata in rebrandare. Motivele pentru care o companie incepe o campanie de rebrandare sunt extrem de diversificate: de la dorinta de a da un semnal ca esti dedicat viitorului companiei si ai in vedere si obiective pe termen lung, pana la existenta unei oportunitati pe piata. "Ce se urmareste de fapt este ca firma sa creasca mai usor, sa fie mai profitabila, sa fie atragatoare pentru investitori si sa fie mai eficienta intern", explica Aneta Bogdan.
Firmele din Romania investesc in campanii de rebrandare
In general, bugetele puse la bataie de companii pentru rebrandare sunt semnificative, mai ales ca aceasta strategie trebuie urmata de o campanie de promovare a noului brand. Astfel, cu un buget de aproximativ 1,5 milioane de euro (pentru campania de publicitate si rebrandarea propriu-zisa a unitatilor), BRD si-a lansat o noua identitate dupa achizitionarea pachetului majoritar de catre Groupe Societe Generale. "Momentul a fost marcat in septembrie 2003 prin lansarea noii identitati, materializata intr-un logo si un nou slogan. Obiectivele urmarite prin procesul de rebrandare au fost, in primul rand, cresterea notorietatii faptului ca BRD face parte dintr-un grup bancar international. Apoi a