Lufthansa AG, a treia companie aeriana ca marime din Europa, va trebui sa aplice o serie de masuri pentru reducerea costurilor si a tarifelor pentru a putea face fata competitiei acerbe din partea transportatorilor care deja au tarife scazute, informeaza Bloomberg.
"Sunt vulnerabili exact pe sectorul unde transportatorii cu tarife reduse pot ataca" a precizat Klaus Breil, investitor in portofoliul caruia intra si 2 mil. actiuni ale Lufthansa.
Compania germana va raporta, cel mai probabil, o piedere pentru trimestrul al patrulea de 571 mil. euro, comparativ cu profitul de 373 mil. euro obtinut in perioada similara a anului precedent, potrivit datelor preliminare anuntate de Cologne, un transportator aerian german.
Breil a mai mentionat ca o parte din valoarea pierderii respective se datoreaza scaderii de catre Lufthansa a preturilor pentru a putea concura cu Ryanair Holdings Plc si EasyJet Plc, cei mai mari transportatori aerieni care practica tarife reduse din Europa. Breil se asteapta ca Wolfgang Mayrhuber, directorul executiv al companiei, sa discute strategia sa pentru a faca fata concurentei in cadrul unei conferinte de presa anuntata pentru joi, in Frankfurt.
Actiunile Lufthansa au pierdut 11% dupa ce pierderea record inregistrata in 2003 a fost anuntata, comparativ cu o scadere cu 13% a indicelui Bloomberg Europe Airlines, care urmareste evolutia companiilor de transport aerian din Europa.
Anul trecut, Mayrhuber declarase ca intentioneaza sa faca profitabile operatiunile Lufthansa in urmatorii doi ani prin reducerea costurilor cu 1,2 mld. euro, ceea ce reprezinta o scadere cu 20% a cheltuielilor totale. Intre masurile avute in vedere de Mayrhuber se regasea si disponibilizarea a 2.000 persoane pana in 2005. Compania a disponibilizat 3.600 persoane anul trecut, la sfarsitul lunii septembrie,