Prima generatie a modelului Mazda Roadster, cunoscut in Statele Unite si in Asia sub denumirea Miata, iar in Europa drept MX-5, a fost prezentata la salonul auto de la Chicago, in luna februarie a anului 1989. Doua luni mai tarziu, in aprilie, Mazda Roadster incepea sa fie vanduta, vanzarile totale depasind 430.000 de unitati in cei aproape noua ani de existenta.
La inceputul anului 1998, apare a doua generatie a modelului nipon, al carei impact pe piata a fost si mai puternic, pe masurace segmentul masinilor sportive de mici dimensiuni a inceput sa castige clienti in tot mai multe segmente din lume. In aceste conditii, la mai bine zece ani de la aparitia sa pe piata, in luna mai a anului 2000, modelul japonez Mazda Roadster intra in Cartea Recordurilor, fiind cel mai bine vandut automobil sportiv cu doua locuri din lume, cu peste 530.000 de clienti in toata aceasta perioada.
Acest titlu a devenit ulterior unul dintre elementele cheie ale strategiei de marketing a producatorului nipon, fiind introduse editii limitate in tot mai multe piete din Europa si nu numai.
La mijlocul acestei luni, Mazda Motor Company, producatorul afalt acum sub umbrela grupului american Ford, a anuntat un nou record de vanzari pentru Mazda MX-5. Astfel, de pe linia de asamblare a fabrcii de la Ujina1, situata in apropierea cartierului general al producatorului de la Hiroshima, a iesit automobilul Mazda Roadster cu numarul 700.000.
Potrivit oficialilor sai, Mazda vrea sa isi inregistreze si noul record in Cartea Recordurilor. Modelul aniversar este echipat cu un motor supraalimentat de 1,8 litri care dezvolta 178 de cai-putere, are culoarea rosie (denumirea oficiala este Velocity Red) si este destinat unui client din Statele Unite. De altfel, in Statele Unite, dar si in alte regiuni din lume posesorii de Mazda MX-5 sau Miata s-au con