Ne obişnuisem, deja, cu preponderenţa ştirilor horror, gen consacrat neoficial. Întîmplările din ultima vreme au adăugat acestui tip de informaţii unele cu tentă de telenovelă: realitatea şi-a spus cuvîntul şi şi-a permis să intervină stilistic în propria-i oglindire. Au apărut ştirile siropoase sau pur şi simplu narative, dînd naştere unui gen nou, la graniţa celor două categorii. În topul acestui melanj se situează povestea fraţilor Bivolaru: nu discut aici nici probemele legate de drepturile omului, care se dezbat în cazul lui Gregorian, şi nici cele binecunoscute, de corupţie, în ce-l priveşte pe Gabriel. Cert este că descoperirea frăţiei dintre cei doi se încadrează, clar, în intriga oricărei telenovele care se respectă, constituind chiar punctul forte al acesteia. Alte elemente de telenovelă sînt povestea celebrei peruci a lui guru, care era şi nu era, pe cap sau în sacoşă, într-o ambiguitate à la Basic Instinct (fanii filmului ştiu jocul perucii de acolo). De asemenea, amorurile gerontofile ale minorei şi rubicondei Mădălina se încadrează tot în linia poveştilor sud-americane în care tînăra proaspăt pornită pe drumul vieţii se încurcă cu vreun don mai copt. Nu mai intru în amănunte, pentru că acestea se ştiu: ele, repet, promovează, chiar în cadrul emisiunilor de Actualităţi, un nou tip de ştiri, cu care sperăm că realitatea ne va mai delecta, ca o contrapondere suportabilă la cele horror. Dar nu numai emisiunile de Actualităţi folosesc întrepătrunderea celor două genuri atît de necesare catharsis-ului: show-urile în care telespectatorul e adus în prim-plan o fac de mult. Dacă în cazul Surprizelor aparenţa de bucurie şi înduioşare se păstrează, în ceea ce priveşte emisiunile Iartă-mă sau Din dragoste, genul de groază interacţionează de multe ori, involuntar, cu cel sentimentaloid: dragostea, la românii filmaţi,
este adesea un amestec de scene viol