Fondul scolii, o povara pentru jumatate din familiile elevilor In Bucuresti, 63,5 la suta dintre cadrele didactice considera ca elevii au fata de ele un comportament necivilizat, incorect si iresponsabil. La randul lor, 61,6 la suta dintre elevi recunosc ca se comporta urat cu profesorii. Un sondaj realizat in perioada 15-26 martie 2004 pe un esantion de 3.051 de elevi (din clasele XI-XII a 36 de licee) si 1.993 de cadre didactice (din 160 de unitati scolare) arata ca fara meditatii particulare elevii nu pot fi bine pregatiti. 81,2 la suta dintre liceenii chestionati si 72 la suta dintre dascali spun ca sunt necesare meditatiile pentru buna pregatire a elevilor. Liceenii sunt nemultumiti de tehnicile de predare si evaluare ale profesorilor (57,9 la suta), de comportamentul profesorilor la clasa (53,7 la suta), de forma si continutul manualelor (61,2 la suta), de baza materiala din scoli (60,1 la suta), de protectia sociala care li se acorda prin burse si alocatii (79,2 la suta). La randul lor, 76,4 la suta dintre cadrele didactice chestionate spun ca educatia nu raspunde intereselor si necesitatilor elevilor, 56,9 la suta considera neadecvat raportul dintre numarul de ore din trunchiul comun si optionale, 58,6 la suta afirma ca parintii nu sunt interesati de relatia cu scoala, 71,2 la suta apreciaza negativ procedura de selectie si continutul manualelor, iar 66,8 la suta cred ca performantele invatamantului actual nu sunt superioare celor de acum 14 ani. 54,3 la suta dintre elevii chestionati spun ca fondul scolii reprezinta o povara pentru familiile lor.