GlaxoSmithKline (GSK), al doilea producator mondial de medicamente, va majora cu 47 milioane de dolari capitalul social al companiilor detinute in Romania, au anuntat ieri reprezentantii GSK Romania.
Banii vor fi folositi in special pentru cresterea capitalului de lucru si investitii in tehnologie.
GSK este prezenta pe piata romaneasca prin intermediul a trei divizii principale: GSK Romania (care importa si comercializeaza produsele originale GSK), Europharm Brasov (fabrica de medicamente generice cumparata in doua etape - 1998 si 2003) si Europharm Holding - divizia de distributie si farmacii.
Prin intermediul acestor companii, GSK este lider atat pe piata medicamentelor, unde detine o cota de 11,6% cat si pe cea a distributiei de medicamente, cu o cota de circa 10%.
Reprezentantii GSK nu au dorit sa precizeze care va fi valoarea investitiilor pe fiecare divizie a grupului.
Roberto Musneci, directorul general GSK Romania, sustine ca hotararea de a creste capitalul social descrie atat procesul de evolutie a GSK in Romania cat si increderea companiei in dezvoltarea pietei locale.
Piata care a oferit in ultimii ani jucatorilor atat motive de satisfactie (s-a dublat din 1996 pana in 2004) cat si de ingrijorare, atata timp cand sistemul de sanatate are in fiecare an datorii de sute de milioane de dolari catre furnizori.
Decapitalizarea companiilor de medicamente, urmare a incasarii intarziate a banilor este asadar o stare de fapt obisnuita pe piata romaneasca.
Fenomenul nu a ocolit nici filialele sau reprezentantele marilor grupuri internationale de medicamente, care au avut nevoie deseori de sustinere de la compania - mama pentru a-si finanta activitatile curente.
O parte importanta din infuzia de capital de 45 de milioane de dolari a GSK in companiile