•Programe europene destinate integrarii copiilor cu nevoi speciale •Cursuri de formare pentru parinti si cadrele didactice care lucreaza cu astfel de elevi
Liceenii ieseni i-ar putea ajuta, pe baza de voluntariat, sa se integreze in societate pe copiii cu nevoi speciale, iar parintii si cadrele didactice care lucreaza cu astfel de elevi ar putea participa la cursuri de formare care sa-i deprinda regulile relationarii, deloc facile, cu acesti copii. Acestea sunt cateva dintre principalele intentii si masuri care vor fi luate in cadrul a doua programe europene destinate integrarii copiilor cu nevoi speciale, programe care au fost prezentate in cadrul a doua conferinte nationale care au avut loc in Bucuresti, in primele zile ale acestei saptamani. Conform precizarilor facute de Mihai Dumitriu, inspector general in cadrul Inspectoratului Scolar Judetean Iasi, primul dintre aceste programe, intitulat "Planul National de Actiune Comunitara" si initiat de Marea Britanie, vizeaza, printre altele, implicarea elevilor de liceu in actiuni de voluntariat, cu scopul integrarii elevilor cu nevoi speciale. "Daca un grup de 4 - 5 elevi voluntari ar lua in grija, sa zicem o data pe saptamana, cate un copil cu nevoi speciale si l-ar scoate la plimbare, l-ar ajuta la lectii, l-ar duce la cate un film, va dati seama ce mult ar conta pentru saracul copil. Voluntarii ar mai putea pune la punct si diferite programe artistice, excursii, toate avand drept scop ca micutii defavorizati sa nu se mai simta atat de marginalizati", a afirmat Mihai Dumitriu. Cel de-al doilea program, intitulat "Accesul la educatie pentru copiii cu nevoi educationale speciale", initiat si finantat de Germania, vizeaza integrarea in invatamantul de masa a tuturor copiilor cu nevoi speciale, presiunea Uniunii Europene in aceasta privinta fiind deloc neglijabila. In acest sens, programul include si o