Liberalizarea pietei telefoniei - doar mai multe monopoluri mici Liberalizarea pietei telefoniei, acum mai bine de un an si trei luni, a creat sperante, atat in mediul de afaceri, cat si in randul Liberalizarea pietei telefoniei - doar mai multe monopoluri mici
Liberalizarea pietei telefoniei, acum mai bine de un an si trei luni, a creat sperante, atat in mediul de afaceri, cat si in randul romanilor care aveau instalat acasa un post telefonic. Au inceput sa se infiripe afaceri noi, multi intreprinzatori sperand sa dea lovitura pe o piata care parea ca va aduce bani buni, oamenii au inceput sa faca diverse calcule, cu speranta ca, prin intrarea pe piata a noilor operatori, vor putea face niscaiva reduceri in bugetele de familie. De asemenea, un lucru parea cert: de acum incolo, monopolul va disparea, ceea ce va insemna tarife mai mici si posibilitatea de a opta pentru un alt operator in cazul in care calitatea si pretul serviciilor pentru care plateam luna de luna nu ne conveneau. Imediat dupa 1 ianuarie 2003, data de la care s-a dat oficial startul liberalizarii pietei, inghesuiala a fost mare. Mii de companii au solicitat autorizatii pentru a intra pe piata telefoniei fixe. La mai bine de un an si trei luni de la momentul startului insa, statisticile arata ca, din cele aproape 2.000 de firme autorizate de ANRC, numai patru au debutat pe aceasta piata. Ofertele acestora sunt de-a dreptul agresive in ce priveste tarifele si calitatea serviciilor. Pachete complete de servicii, tarife la jumatate fata de cele practicate de Romtelecom si calitate la superlativ - asa arata ofertele comerciale ale celor patru noi competitori ai Romtelecom. Cand vine insa vorba de acoperire - aria pe care pot furniza respectivele servicii - declaratiile sunt mai mult decat timide: acum e putin, insa avem perspective bune... Practic, modul in care noile companii intra pe piata insea