Intr-un an, beneficiul adus de aceasta activitate poate depasi un milion de euro Piata curieratului si a mesageriei rapide creste in medie cu 10-15 la suta anual, fiind marcata atat de aparitia de noi companii, cat si de cresterea volumului de activitate a celor existente. Piata curieratului rapid din Romania s-a dezvoltat mai ales in ultimii 5 ani, prin aparitia unui numar semnificativ de firme autohtone, dar si mai ales a intrarii pe piata a celor mai mari firme de profil din strainatate. Astfel, in acest moment, piata este impartita in trei segmente, respectiv curieratul pe Bucuresti, national si international. In ce priveste curieratul international, acesta este asigurat de cei mai mari operatori multinationali - DHL, TNT, UPS, Fedex, DPE - care, incepand cu 1992, si-au deschis reprezentante in Romania. Datorita investitiilor uriase pe care le presupune crearea unei retele de curierat international, firmele romanesti si-au impartit, in functie de capacitatea financiara, curieratul din Bucuresti si cel national. "La nivelul Bucurestiului, piata este sub un milion de euro anual, din cauza tarifelor mai mici si a volumului redus de plicuri si colete expediate, in timp ce la nivel national piata ajunge la 15 milioane de euro anual. De asemenea, firmele care ofera servicii de curierat rapid in toata tara obtin profituri pe masura. Intr-un an, beneficiul adus de o astfel de activitate poate ajunge la peste 1 milion de euro. Pentru firmele care opereaza doar in Bucuresti, profitul este de ordinul sutelor de mii de euro", sustine reprezentantul uneia dintre firmele de curierat. Potrivit statisticilor, in acest moment, piata din Bucuresti este dominata de companiile Pegasus si Alo Curier - care acopera 50 la suta din aceasta, restul fiind detinut de Concorde, Kangaroo, Direct Mail si alte firme mai mici. La nivel national, lideri sunt Fan Courier si Cargus, cu peste juma