- Cultural - nr. 76 / 20 Aprilie, 2004 Alexandra Calinescu, prin cele 18 lucrari expuse, intregeste, intr-un mod fericit, simezele Institutului Cultural al Romaniei de la Budapesta. Fotografia, dincolo de ritmul cotidian, devine mijloc de expresie artistica. Se detaseaza de cele care bombardeaza retina din paginile multor ziare, reviste sau de pe panourile publicitare. Fotografia, ca obiect de arta, creeaza emotii, stari si chiar dispute estetice. De la dagherotip si pana la supertehnologizate aparate digitale, rare sunt cazurile in care fotografia a fost opera de arta. Pentru aceasta calitate, e nevoie de un ochi avizat si, de ce nu, de un simt artistic pe masura. Tanara artista convinge, iar lucrarile ei sunt adevarate opere de arta si, poate, referentiale pentru activitatea ei viitoare. La egala distanta intre imagine si suflet, ochiul magic al aparatului de fotografiat ne infatiseaza un spectacol de lumini calde dar si de contururi crude. Spatiul, peisajul sau portretul sunt tot atatea motive de frumusete in arta Alexandrei Calinescu. IOAN ASTALUS - Cultural - nr. 76 / 20 Aprilie, 2004 Alexandra Calinescu, prin cele 18 lucrari expuse, intregeste, intr-un mod fericit, simezele Institutului Cultural al Romaniei de la Budapesta. Fotografia, dincolo de ritmul cotidian, devine mijloc de expresie artistica. Se detaseaza de cele care bombardeaza retina din paginile multor ziare, reviste sau de pe panourile publicitare. Fotografia, ca obiect de arta, creeaza emotii, stari si chiar dispute estetice. De la dagherotip si pana la supertehnologizate aparate digitale, rare sunt cazurile in care fotografia a fost opera de arta. Pentru aceasta calitate, e nevoie de un ochi avizat si, de ce nu, de un simt artistic pe masura. Tanara artista convinge, iar lucrarile ei sunt adevarate opere de arta si, poate, referentiale pentru activitatea ei viitoare. La egala distanta i