Denzel Washington, victima femeilor Carl Franklin, regizorul, si David Collard, scenaristul acestui Contratimp (Out of Time) ne lasa, cel putin la inceput, sa fim mai destepti decat eroul. Sau macar Denzel Washington, victima femeilor
Carl Franklin, regizorul, si David Collard, scenaristul acestui Contratimp (Out of Time) ne lasa, cel putin la inceput, sa fim mai destepti decat eroul. Sau macar mai banuitori. Denzel Washington se arunca, cinstit vorbind, ca prostul in bratele unei Venere de abanos, inca din primele minute, fara sa-i treaca prin cap ca ar putea fi atras intr-o cursa. O prima concluzie ar fi aceea ca politistii sau detectivii de astazi - evident, este vorba despre cei din filme - sunt mai usor de ademenit, se lasa mai lesne dusi de nas. Humphrey Bogart se indragostea si el, uneori, de cine nu trebuia (vezi Soimul maltez) dar neincrederea, ironica lui dezabuzare il salvau inainte de a se fi incurcat prea tare in plasa altora. Eroul nostru de acum mai este si milos. I-ar fi si greu sa aiba o inima de piatra, atunci cand fiinta de langa el pare amenintata de o boala neinduratoare. De la aceste premize, cam subtirele, porneste filmul catre noi. Barbatul este aruncat intr-o apa mica dar primejdioasa si nu ne ramane decat sa-l privim cum se va salva. In timp ce colegii sai innoada fire peste fire, pentru a da de urmele autorilor unei escrocherii si ai unei presupuse crime, omul nostru, incoltit, trebuie sa gaseasca o cale de a repara eroarea. Pentru asta trebuie sa minta cat poate, sa se prefaca, sa triseze, sa falsifice date, sa se dea drept altcineva, sa se lupte cu ghearele si cu dintii. Politistul alearga contra cronometru pentru a ajunge in acel punct in care incercarea lui de autorecuperare se va intalni cu actiunea echipei, cand greseala lui va conta mai putin in raport cu ceea ce au de facut impreuna. Aici se afla si interesul filmului. Altfe