Dar din dar. De sarbatori, din sentiment crestin sau din dorinta de a-si asigura renume de samaritean milostiv, televiziunile organizeaza campanii de strangere de bani pentru saraci. Fiecare televiziune are un profesionist al milei care ne vorbeste despre saracie, cu pilde si citate, pentru a ne conv...
Dar din dar
De sarbatori, din sentiment crestin sau din dorinta de a-si asigura renume de samaritean milostiv, televiziunile organizeaza campanii de strangere de bani pentru saraci. Fiecare televiziune are un profesionist al milei care ne vorbeste despre saracie, cu pilde si citate, pentru a ne convinge sa daruim. Uneori, ii zarim pret de cateva secunde pe beneficiari. Sunt oameni izolati de vremi, politica sau nenoroc, in culisele existentei. Pentru ei, si un capat de ata este important si, cu siguranta, trebuie ajutati.
Guvernul a pus pe hartie cateva planuri antisaracie. Paradoxal, numarul saracilor e in crestere, situatia pare scapata de sub control. Si eficienta campaniilor mediatizate este aproape nula. De multe ori, rezultatul final al colectei nu este facut public. Manastirile din Moldova, pentru care s-a facut o intensa campanie de strangere de bani, au ramas in stadii incipiente de restaurare si renovare, desi statul sustine ca a investit suficient de multi bani care, alaturi de cei stransi prin colecta publica, ar fi trebuit sa duca demult la terminarea lucrarilor. Numarul copiilor defavorizati pare in crestere, in ciuda campaniilor filantropice. La balurile de caritate se strang cu putin mai multi bani decat costa organizarea sindrofiilor. Bogatii au buzunarele cusute. Guvernul, la fel.
In paralel cu aceste campanii caritabile, guvernul si alesii, care se vor si in acest an scosi din urne, intreprind marile lor campanii de donatii. Periodic, mai des decat marile sarbatori crestine, guvernul pune pe hartie planuri de combate