Creatii de orga in recital
Primavara a adus nu doar mult asteptata vreme frumoasa, ci si un val de festivaluri pe cit de variate ca optiuni repertoriale, pe atit de diverse si in plan interpretativ, astfel incit melomanii bucuresteni au avut posibilitatea fie sa asculte muzica secolului XX sau lucrari de ultima ora, fie sa patrunda in lumea fascinanta a creatiei scrise pentru orga de-a lungul veacurilor, intr-un regal de muzica buna.
Entuziasmul juvenil al unui singur om – Tudor Moisin –, indragostit de sunetul acestei „regine a instrumentelor“, convins totodata ca se cuvine o reverenta in fata maestrilor sai, a determinat initierea si concretizarea primului festival international de orga organizat la noi, marcind astfel implinirea unei jumatati de veac de la infiintarea clasei de orga la (actuala) Universitate Nationala de Muzica, dar si aniversarea creatorului si conducatorului acesteia, Helmut Plattner, la cei 74 de ani de viata (si, intimplator, la trei decenii de la plecarea sa din tara).
Desi momentul ar fi trebuit sa prilejuiasca reintilnirea maestrului (sosit special din Germania) cu fostii sai studenti, cu profesorii care i-au urmat la catedra si cu absolventii din ultimii ani, dar si o frumoasa revedere cu colegii de generatie sau cu cei care si acum, ca si atunci, sint dascali la Universitatea aflata printre organizatori, in dimineata dedicata emotionantei adunari in sala s-au aflat doar 5-6 persoane, printre care nu s-a „ratacit“ nici macar un fost coleg sau un cronicar interesat sa asiste (si eventual sa mentioneze) la acel eveniment ce se dorea cu totul special. Cu destula tristete, dar cu umor si intelepciune, Helmut Plattner a vorbit despre dificultatile inceputului, cind clasa pe care o injghebase nu avea, evident, o orga pe care sa lucreze, ci doar un instrument miniatural. Atunci nu erau acceptati decit unul sau doi