Cea de-a doua generatie a uneia dintre cele mai de succes masini sport, Mercedes SLK, prezentata in premiera mondiala in luna martie la Geneva, este gata de start si pe strazile din Romania, odata cu lansarea oficiala, de joi seara, a acestui model pe piata romaneasca. Noua generatie SLK aduce inovatii atat in privinta design-ului, cat si a puterii motorului. Silueta roadster-ului a fost inspirata din fratele sau mai mare, SLR, si a preluat de la acesta aceeasi arhitectura eleganta de design. La capitolul inovatii, de remarcat sunt sistemul Airscarf (tine de instalatia de incalzire si sufla prin tetiera un curent de aer cald spre ceafa si capul ocupantilor), si cutia de viteze automata 7G-Tronic, de sapte rapoarte. Ca motorizari, noul SLK e disponibil in 3 variante, cu puteri cuprinse intre 163 si 360 CP. Pentru cei care se grabesc ceva mai tare, s-a implantat si un V6 de 3,5 litri si 272 CP. Varful de lance al gamei este SLK 55 AMG. Avand implantat un V8 de 5,5 litri sub capota, modelul dezvolta un cuplu de peste 500 Nm. Dotat cu noua cutie de viteze, SLK 55 AMG reuseste un demaraj de la 0 la 100 km/h in 4,9 secunde si o viteza maxima limitata electronic la 250 km/h. Varianta SLK 350 inscrie la aceleasi performante un demaraj de 5,6 secunde 0-100 km/h (cu o cutie de viteze manuala de sase trepte) si aceeasi viteza de top. In versiunea de baza, SLK 200 Kompressor, roadsterul reuseste sa consume, in medie, doar 8,7 litri la suta de kilometri, multumita si sistemului de aprindere twinpulse aplicat motorului de patru cilindri. In ciuda pretului destul de ridicat, intre 35.988 (SLK 200 K), 50.055 (SLK 350) si 73.256 Euro, cu tot cu taxe incluse (SLK 55 AMG), micul roadster a facut deja ravagii in randul oamenilor cu bani de la noi, pana in prezent fiind inregistrate peste 30 de comenzi ferme, adica toate cate au fost alocate deocamdata pietei romanesti.