Timp de aproape o saptamana, Teatrul National "Vasile Alecsandri", din Iasi, a gazduit Festivalul international Cehov, marcand astfel Centenarul mortii marelui dramaturg, cel mai jucat pe scenele Timp de aproape o saptamana, Teatrul National "Vasile Alecsandri", din Iasi, a gazduit Festivalul international Cehov, marcand astfel Centenarul mortii marelui dramaturg, cel mai jucat pe scenele romanesti, indeosebi in ultima jumatate de secol, alaturi de Caragiale si Shakespeare. Pe afisul festivalului, organizat cu sprijinul Ministerului Culturii si Cultelor, au figurat spectacole ce au avut un ecou deosebit in randul publicului iesean, un public informat si rafinat, care a umplut, de altfel, in fiecare zi, pana la refuz, Sala Mare si Sala Studio ale Nationalului. Si asta, in conditiile in care costul biletelor a fost cu 50 la suta mai mare decat in mod obisnuit. Cele mai asteptate au fost evolutiile trupelor straine, in primul rand cele ale Teatrului de Drama din Moscova, condus de Armen Djiharnian, o legenda vie a artei teatrale si cinematografice rusesti, si Teatrului Dramatic Rus de Stat "A.P. Cehov", din Chisinau. Spectacolele acestora, ca si cel al Teatrului din Silistra, al doilea ca importanta si traditie in Bulgaria, au raspuns asteptarilor publicului, dar si celor ale oamenilor de teatru, criticilor si jurnalistilor prezenti la Iasi. Cat priveste trupele romanesti - din Iasi, Bucuresti, Targoviste si Sf. Gheorghe - reprezentatiile acestora au excelat mai ales prin noutate ideilor si viziunilor regizorale. Regizorul Yachmenev imi declara, inainte de gongul de inceput al spectacolului prezentat de Teatrul de Drama din Moscova, un teatru tanar, cu o existenta de numai opt ani, cu un colectiv ce nu depaseste varsta medie de 35 de ani, finantat in exclusivitate de Guvernul Federatiei Ruse: "Dupa cum stiti, exista trei variante ale acestui text. Primele doua sunt scri