În Patimile lui Hristos, asa cum ni le propune Mel Gibson, evreii sunt forta motrice a raului de la prima pâna la ultima secventa. Maltratarea sadica si torturarea lui Iisus pe parcursul întregului film au menirea sa sublinieze tocmai acest lucru. Sigur ca soldatii romani sunt cei care-l biciuiesc si îl tortureaza pe Iisus, dar ei o fac pentru ca evreii le cer asta. Sigur ca romanii sunt brutali si sadici, dar evreii sunt rai prin esenta lor. "Sa fie rastignit!" - striga în filmul lui Gibson multimea îmbracata în caftane. "Sângele Lui sa fie asupra noastra si asupra copiilor nostri", striga aceeasi multime (conform Evangheliei dupa Matei 27:25). Despre Pilat din Pont, documentele istorice relateaza ca era un om lipsit de scrupule, inflexibil si crud. În filmul lui Mel Gibson, reprezentantul Cezarului este, dimpotriva, un om foarte scrupulos si sensibil, care satisface revendicarile evreilor nu din convingere si, deci, fara prea mare tragere de inima. Interpretarea data de Mel Gibson este în spiritul Evangheliilor, care la acest capitol se abat de la documentele istorice. În acelasi film, Claudia - sotia lui Pilat din Pont - este prezentata drept o femeie initiata în tainele crestinismului. Despre asa ceva nu se poate citi, însa, în Evanghelii.
De data aceasta, Mel Gibson foloseste o alta sursa, si anume una dintre revelatiile calugaritei catolice Anne Catherine Emmerich (1774-1824). În alte revelatii ale aceleiasi celebre calugarite franceze se vorbeste despre rautatea ereditara a evreilor si despre ritualurile lor religioase, în care se foloseste sângele copiilor crestini. Iata de ce, atunci când Mel Gibson sustine ca cei care au probleme cu felul în care el îi descrie pe evrei au de fapt probleme cu Evangheliile, regizorul american nu are decât partial dreptate. Când, însa, pastorul Maurice Gorden de la Lovingway United Pentecostal Church din Denver, Co