Maserati Quattroporte, prezentat in premiera mondiala inca de anul trecut la Salonul Auto de la Frankfurt a fost lansat, ieri, in Romania. Desi masina se adreseaza unui segment de piata destul de Maserati Quattroporte, prezentat in premiera mondiala inca de anul trecut la Salonul Auto de la Frankfurt a fost lansat, ieri, in Romania. Desi masina se adreseaza unui segment de piata destul de restrans, fiind o berlina de lux cu un pret pe masura (114.837 euro cu taxe cu tot), succesul pe care Quattroporte l-a avut la noi n-a mai constituit in momentul lansarii de ieri o prea mare surpriza decat, eventual, pentru cei care nu o vazusera. Inca de anul trecut, reprezentanta din Romania vanduse deja 15 din totalul de 20 de unitati alocate tarii noastre pe acest an. Maserati Quattroporte dispune de un motor V8, de 4,2 litri din care se obtin 400 CP. Arhitectura acestuia este preluata din Formula 1, unghiul dintre bancurile de cilindri fiind de 90 de grade. Pentru suspensii, Maserati a apelat la un sistem denumit Skyhook. Acesta controleaza permanent cele patru amortizoare pentru un rulaj lin sau, daca este reglat pe pozitia sport, pentru o stabilitate sportiva pe viraje. Pentru o acuratete mai mare a directiei, aceasta este asistata electronic de un computer. In ceea ce priveste siguranta acestei masini, sistemul airbag este gestionat electronic de o centrala situata in consola, asistata in functionare de doi senzori frontali de accident si de alti doi laterali. Activarea airbag-urilor dual-stage se face in functie de duritatea impactului. Quattroporte accelereaza de la 0 la 100 KM/H in 5,2 secunde si atinge o viteza maxima de 275 km/ h, mai mult decat orice Audi, BMW sau Mercedes standard. Presedintele Ordinului Jurnalistilor din Italia, Lorenzo Del Boca, a sustinut ieri, la Timisoara, o conferinta cu tema "11 septembrie - 11 martie: atacarea Americii - atacarea Europei".