In lipsa unei monitorizari eficiente din partea CNA si speculind rapid absenta unei prevederi care sa impuna sanctiuni pentru posturile care nu respecta termenul legal de desfasurare a campaniei electorale, televiziunile romanesti au intrat in piine dupa vechiul obicei al locului - la gramada, fiecare dupa cum i-a venit cheful, in cautare de audienta si de clientela politica. Ralu Filip, presedintele CNA, si-a recunoscut neputinta in fata acestei ofensive a politicului: se face campanie electorala nonstop. In intelepciunea lui, parlamentul nu a prevazut nici un fel de sanctiune pentru cei care incep campania inainte de 8 mai. Legea spune ca aceasta campanie dureaza 30 de zile. Dar la capitolul sanctiuni nu spune ca se intimpla ceva daca o incepi cu 40 de zile inainte. Si atunci televiziunile au gasit aceasta formula - ii strecoara pe la ?Procesul Etapei?, la ?Canalul de stiri? sau mai stiu eu unde. Le fac notorietate, ii fixeaza in calitate de candidati. Noi, CNA, cred ca am gresit; trebuia sa fi dat si noi o decizie in care sa completam ceea ce prevede legea.
Parerea mea este ca lucrurile au fost oarecum scapate de sub control. Este o lacuna a legii si este o vina a noastra ca nu am dat o decizie in completarea acesteia.? (B.C.)
59,9%, nemultumiti de viata lor
Un sondaj privind ?Influenta mass-media asupra comportamentului civic si electoral?, realizat de CURS la comanda CNA si dat ieri publicitatii, releva dominatia clara a televiziunii ca principal mijloc de informare al romanilor. Sondajul a fost realizat in perioada 8 - 22 martie pe un esantion de 5.000 de persoane in virsta de peste 18 ani. Marja maxima de eroare este de 2,4%. (B.C.)
Cea mai de incredere sursa de informare: televiziune (71%), ziare (8%), radio (8%), familie (6%)
Principalul mijloc de informare politica: televiziunea (73%), ziarele (8%), radioul (6%),