Romania, cu 100 km de autostrada in exploatare, este, spre deosebire de majoritatea statelor europene, la inceputul derularii unui program de autostrazi, care ar necesita investitii de 7,5 miliarde dolari pentru realizarea unei retele de 1.300 km pana in 2010.
Afacerea imensa a autostrazilor a atras interesul marilor contractori internationali, iar unii dintre ei au facut primii pasi concreti pentru comenzi pe piata interna. Astfel, compania austriaca Strabag ar urma sa inceapa in acest an, potrivit ultimelor informatii, lucrarile la tronsonul Bucuresti - Ploiesti, valoarea acestora fiind estimata la 340 milioane euro.
Strabag este o companie de constructii care activeaza de multi ani pe piata romaneasca, cu larga experienta internationala.
Consortiul format din firmele israeliene Ashtrom si Roichmann a semnat de asemenea un acord de parteneriat public privat pentru realizarea tronsonului Predeal - Brasov, cu o valoare estimata la aproximativ 220 milioane dolari.
Gigantul francez Vinci si-a exprimat deja interesul pentru realizarea sectiunii Comarnic - Predeal din cadrul autostrazii Bucuresti - Brasov. O valoare a acestei lucrari nu a fost avansata, avand in vedere ca inca se efectueaza studii in teren, potrivit ultimelor informatii din piata.
In toamna anului trecut, consortiul format din companiile CCCF (Romania) - Max Bogl (Germania) - Astaldi (Italia) a semnat contractele pentru realizarea tronsoanelor Drajna - Fetesti, respectiv Fetesti - Cernavoda, cu o valoare totala de aproximativ 95 milioane dolari.
Valoarea proiectelor enumerate mai sus depasesc un miliard de dolari si sunt prevazute sa inceapa in acest an.
"Proiectele fac parte din programul convenit cu Uniunea Europeana pentru modernizarea infrastructurii in Romania. Exista un interes real din partea bancilor d