Metro Cash&Carry Romania, a finalizat o investitie de 12 milioane de euro intr-un depozit de logistica si distributie cu o suprafata de 10.000 mp, fiind primul grup din categoria marilor companii de comert care aplica o strategie de dezvoltare in aceasta directie.
"In anul 2002 am realizat un studiu in urma caruia a rezultat ca aveam pierderi intre 5 si 7% din cifra de afaceri din cauza problemelor de logistica si distributie, cum ar fi lipsa unor categorii de produse in toate magazinele", a explicat Bert Van der Velde, membru in consiliul de administratie al Metro Cash&Carry Romania si director administrativ al companiei.
Contractul pentru platforma logistica a fost castigat de catre firma Geodis, care o si opereaza in prezent.
Mutarea facuta de filiala romaneasca a companiei de comert germane este considerata o mutare naturala in conditiile dezvoltarii pietei.
"Era normal sa ne implicam tot mai mult pe lantul de distributie, deoarece putem avea un control mai eficient asupra unor elemente care determina in cele din urma pretul final al produsului", a mai spus Bert Van der Velde.
Platforma logistica este structurata pe doua elemente, o platforma pentru produse ambientale si una pentru produse proaspete. Prima dintre ele are o suprafata de 7.700 mp, iar cea de-a doua, pentru produsele proaspete, are o suprafata de 5.600 mp.
Metro Cash & Carry este cea mai mare retea de comert din Romania avand in vedere dimensiunea afacerii.
Pe parcursul ultimilor ani compania si-a depasit aproape de fiecare data estimarile de vanzari, fiind mentionata in mod special de catre compania mama Metro AG cu ocazia raportarilor trimestriale si anuale.
Astfel, daca pe parcursul anului trecut oficialii Metro Cash & Carry Romania avansau o cifra de afaceri de 700 de milioane de euro, la