•Neculai Abalasei a ajuns in functia de director al Regiei Autonome de Transport Electric in Comun folosindu-se de oamenii pe care apoi, pentru a-i recompensa, i-a numit in functii importante •Pentru a ajunge in aceasta functie, Abalasei a provocat plecarea a doi directori
Lucrarile pe care angajatii de la Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC) le efectueaza la liniile de tramvai din oras sunt dirijate de catre directorul Neculai Abalasei si finul sau de cununie, inginerul sef Cristian Stoica. Traseul parcurs de acest personaj nu-i demonstreaza experienta in controlul asupra starii tehnice a liniilor, tramvaielor, troleelor, autobuzelor si a firului contact. Un argument in acest sens este faptul ca Abalasei a ignorat proiectul facut de catre SC Habitat Proiect SA, care prevedea aplicarea de pavele si piatra sparta intre sinele de tramvai, solutie care ar fi permis o dispersie mai buna a vibratiilor produse de tramvaie in momentul in care circula pe sine. Cu toate ca specialistii in constructii sustin aceasta solutie, directorul Abalasei, impreuna cu finul sau, prefera sa o ignore si sa toarne beton intre linii, fortand linia sa devina rigida si sa transmita vibratiile in lateral, existand in acest fel posibilitatea distrugerii acesteia, punand astfel in pericol viata iesenilor.
Planul diabolic
Dorinta cea mai mare a lui Neculai Abalasei a fost de a ajunge director general al RATEC. Pentru ca nu putea face acest lucru direct, a inceput sa urzeasca un plan diabolic pentru a-l indeparta pe directorul de atunci al RATC, Constantin Cuza. In acest sens, Abalasei a inceput sa aduca in interiorul Regiei oameni pe care ii putea manipula dupa bunul plac, cointeresandu-i prin oferirea de locuri de munca si posturi importante. Printre persoanele pe care le-a angajat, fara ca acestea sa dea vreun concurs, s-au numarat