Simbata, nava a acostat la dana de pasageri, iar oamenii au inceput sa apara in port, cu bagajele pregatite. Cu citeva ore inainte de plecarea feribotului, pasagerii au aflat ca este o problema: Politia de Frontiera refuza sa permita imbarcarea, pe motiv ca nu are unde sa se faca verificarea documentelor, potrivit normelor Uniunii Europene. Culmea este ca, inca de saptamina trecuta, reprezentantii firmei Med Lines, proprietarul navei ?Arielle?, spun ca au trimis Politiei de Frontiera lista cu pasagerii si nu au intimpinat nici o obiectie. Simbata insa, cind toata lumea astepta imbarcarea pe dana de pasageri, dupa ce Vama si Capitania si-au dat avizele de plecare, politistii de frontiera au refuzat sa puna vizele pe pasapoarte. Dan Filimon, directorul firmei? Med Lines, spune ca singura explicatie a fost cea trimisa oficial de la Politia Romana de Frontiera, respectiv imposibilitatea de a efectua controlul in conditiile cerute de legislatia europeana. Reprezentantii Politiei de Frontiera Constanta au declarat ca ei doar executa un ordin venit de la superiori, iar decizia nu le apartine. Nelamurirea tuturor, atit a pasagerilor, cit si a autoritatilor portuare a fost cum se poate face acelasi control la numeroasele nave de pasageri care acosteaza in Portul Constanta, cu turisti atit romani, cit si straini, din state membre sau nu ale Uniunii Europene, si care intra in tara cu viza legal acordata. La aceste nave, controlul documentelor se efectueaza chiar pe vapor, dupa lista de pasageri prezentata de comandantul ambarcatiunii. Linia de feribot practica preturi de transport pasageri si vehicule mult mai mici decit firmele de transport rutier. Prin aparitia acesteia, traficul prin vamile rutiere s-ar reduce in mod simtitor.
Firma solicita daune
Firma care urma sa transporte cu feribotul ?Arielle? peste 300 de persoane, de la Constanta la Istanbul, in