Viitoarea autostrada Brasov - Bors, care va costa 2,5 miliarde de dolari si va fi realizata de firma americana Bechtel, este deja un proiect puternic contestat atat in tara, cat si in strainatate. Viitoarea autostrada Brasov - Bors, care va costa 2,5 miliarde de dolari si va fi realizata de firma americana Bechtel, este deja un proiect puternic contestat atat in tara, cat si in strainatate. Astfel, printul Charles, intr-o discutie cu presedintele Iliescu, si-a exprimat ingrijorarea ca autostrada, care trece prin Brasov, Cluj, Bors, spre Budapesta, ar desparti satele sasesti, si asa ramase fara populatie, datorita plecarilor in Germania. De asemenea, Fundatia Mihai Eminescu Trust, organizatie britanica neguvernamentala cu sediul la Londra si aflata sub inaltul patronaj al printului Charles de Walles, s-a ocupat, dupa 1990, de satele sasesti din Transilvania. Asa se face ca au sosit in aceste sate specialisti in restaurare, care ii invata pe locuitorii zonei cum sa repare constructiile fara sa le strice linia data de cei care le-au ridicat prima oara. In trei ani au fost restaurate 120 de cladiri, dintre care 38 se afla in proprietatea statului roman. Locuintele din jurul bisericilor fortificate din Transilvania sunt neschimbate din Evul Mediu, iar fauna si flora zonei sunt considerate de specialisti o adevarata comoara. Din pacate, dupa cum se vede, de ecosistemul acestei zone speciale din tara noastra se ocupa cetateni ai altor tari. Tot ei au cumparat si restaureaza conacul abandonat de la Malancrav, care era, in secolul al XVI-lea, situat in centrul asezarii. Fundatia Mihai Eminescu Trust intentioneaza sa-l transforme intr-o biblioteca si sa adauge locuinte necesare pentru cercetatori si vizitatori. MET a achizitionat si vechea livada de meri, intinsa pe 250 de acri si a investit pentru generarea de venituri si crearea de locuri de munca prin producerea de suc de m