Sondajul de opinie comandat arata ca, in ultimii doi ani, cele mai multe nemultumiri ale consumatorilor au fost generate de bunurile de folosinta indelungata si, in special, de autoturisme, serviciile, mai ales cele de utilitate publica, ingrijirile medicale si cele legate de asociatia de proprietari si de conditiile de locuit. in general, pe consumatori ii deranjeaza clauzele abuzive din contractele cu anumiti furnizori, cum ar fi societatile de cablu, plata unui abonament lunar in cazul unor servicii de utilitate, dar si nerespectarea parametrilor din contracte, facturile eronate, intirzierea remedierii unor defectiuni sau modificarea unilaterala a tarifelor. 64% din cei chestionati ar recurge la instanta pentru a fi despagubiti, iar 43% ar merge in instanta chiar si atunci cind paguba suferita nu depaseste un milion de lei.
O treime spun insa ca nu-si permit sa suporte cheltuielile de judecata. Peste 40% din persoanele intervievate considera ca, pentru protectia consumatorilor, ar fi necesare chiar instante specializate.
in Romania, un consumator care reclama lipsa unui serviciu pentru care plateste nu este despagubit decit partial, au spus ieri, intr-o conferinta de presa, reprezentantii APC. Clientul nemultumit poate obtine cel mult inlocuirea produsului sau returnarea pretului, nu si plata unor daune provocate de imposibilitatea de a se folosi de acel bun. (Mihaela Balea)
Sondajul de opinie comandat arata ca, in ultimii doi ani, cele mai multe nemultumiri ale consumatorilor au fost generate de bunurile de folosinta indelungata si, in special, de autoturisme, serviciile, mai ales cele de utilitate publica, ingrijirile medicale si cele legate de asociatia de proprietari si de conditiile de locuit. in general, pe consumatori ii deranjeaza clauzele abuzive din contractele cu anumiti furnizori, cum ar fi soci