Vazut ca un schimb electronic de informatii intre mediile economice si potentialii clienti, comertul electronic vine fie in completarea comertului clasic, prin deschiderea unui shop virtual care sa sustina magazinul traditional al firmei, fie este abordat ca solutie mai putin costisitoare de a demara o afacere.
Orice produs poate fi achizitionat de la firma sau de acasa, prin vizitarea magazinelor virtuale deschise non stop pe internet. Comertul electronic este unul dintre cele mai dinamice metode de dezvoltare pe web, prezentand o serie de avantaje pentru companii, dar si pentru clienti. Vanzarile se efectueaza 24 ore din 24, 7 zile pe saptamana fara a exista cheltuieli suplimentare cu chiria, intretinerea sau salariile angajatilor unui magazin clasic. Restrictionarile geografice sunt eliminate atat pentru client, cat si pentru furnizor, iar produsele se vand oriunde in lume, fara comisioane suplimentare datorate intermediarilor. Varianta e-commerce-ului raspunde nevoii de a dinamiza afacerea, prin trecerea la un nivel superior al vanzarilor, prin accesibilitate si economie de timp, dar si printr-o mai buna afirmare a ofertei de vanzare.
Activitati complementare
Dintr-un magazin virtual poti comanda flori sau carti, tricouri, echipamnete de birotica, muzica pe diferite suporturi, produse electrice si electrocasnice, cosmetice, accesorii gsm sau servicii turistice. "Se pot dezvolta aplicatii de comert electronic pentru orice domeniu al vanzarilor de retalil (business to customer, B2C) sau en gros (business to business, B2B)", declara Romeo Macaria, general manager Recognos.
Pentru anumite domenii, comertul electronic se realizeaza mai greu. Pentru un producator de mobila, de exemplu, site-ul reprezinta doar un punct de pornire in familiarizarea clientului cu oferta. Pagina de web a SC Etalon din