"Independentul" Vanghelie, mai cu bani decat Alianta PNL-PD La sfarsitul primei saptamani de campanie electorala, PSD este partidul care a cheltuit, de departe, cei mai multi bani pentru publicitate, fiind urmat de PUR si de Marian Vanghelie! Potrivit unui raport elaborat de Institutul de Politici Publice (IPP), care, cu ajutorul unei firme specializate, a monitorizat toata publicitatea politica din mass media incepand cu 1 aprilie, PSD a cumparat publicitate care, la pretul "tarifelor lista" (rate card), ar costa 289.780,3 USD. PUR a beneficiat de reclama in valoare de circa 191.000 de dolari, primarul Marian Vanghelie de 116.000, iar Alianta PNL-PD de 105.000 USD. PNL si PD si-au cumparat reclama si separat, in valoare de 60.000 USD si respectiv 25.000 USD. In topul marilor platitori se mai afla si Stoica Enache, care candideaza la Brasov si a achizitionat publicitate de circa 60.000 USD in presa locala, precum si Dumitru Chirita, care a cumparat reclama de 5.500 USD in revista VIP. Adrian Moraru, coordonator de programe la IPP, a insistat ca aceste sume se bazeaza pe asa-numitul "rate card", fara a se lua in calcul nici un discount sau barter. El a aratat ca, in cazul unor discounturi, Legea finantarii partidelor obliga formatiunile politice si candidatii independenti sa inscrie aceste reduceri de tarif in registrul de donatii si sa le declare la sfarsitul campaniei. Monitorizarea realizata de IPP cuprinde 13 posturi TV, 8 posturi de radio, 23 de ziare centrale, 56 de ziare locale si 86 de reviste. Noua legea a alegerilor locale interzice cumpararea de spatii de emisie la radio si TV, asa ca toate spoturile care apar sunt gratuite. Ca o consecinta a acestei interdictii, in comparatie cu alegerile din 2000, a crescut semnificativ publicitatea in presa scrisa, a aratat Moraru. El a mai spus ca sumele contabilizate nu sunt deocamdata complete, intrucat nu a fost calc