Din trei kilograme de bors vindute in Iasi, unul este produs acasa de gospodine, unul este cumparat de la piata, si doar unul este produs in fabrica. Piata ieseana de profil este impartita intre un sirian, un basarabean si un iesean, acesta din urma dorind sa se reprofileze Credeti ca numai pe pietele mari, cum ar fi cea auto sau a detergentilor, de exemplu, se dau lupte la baioneta pentru atragerea clientilor? Ca numai aici nu se poate supravietui fara apelarea "la ultimile cuceriri ale marketingului"? Chiar daca la scara ceva mai redusa, aceste lucruri se aplica din plin si pe piete mai aparte si mult mai reduse ca dimensiuni, cum ar fi piata ieseana a borsului. Departe de a fi o piata linistita, si aceasta are micile ei povesti de succes sau, din contra, de decadere. Producatori mai vechi care sint pe punctul de a capota din cauza ca nu si-au dezvoltat reteaua de distributie, altii mai noi care s-au extins foarte mult si se pregatesc sa atace piata Bucurestiului, lupte de dat cu prejudecatile consumatorilor, sint doar citeva din "trasaturile" pietei. Fiind extrem de segmentata, ne-a fost aproape imposibil sa aflam cantitatea de bors care se consuma intr-o luna in Iasi. Am aflat ca din trei kilograme de bors vindute in Iasi, unul este facut acasa de gospodine, unul in fabrica si unul este cumparat de la piata. In plus, dintre cei trei mari producatori, unul este sirian, unul basarabean si doar unui iesean. Afacere pornita din studentie Pe piata borsului din Iasi se lupta trei firme mai mari: "Tex ch" a sirianului Hassan Chihan, "Rodal", a basarabeanului Anatolie Grosu si "Yxantia", detinuta de ieseanul Razvan Burlacu. Toti trei au mici fabricute de produs bors, in cazane de inox si cu huste proprii, astfel incit produsul sa fie 100% natural. Una dintre afaceri a fost pornita chiar de un student, in urma cu cinci ani. Este vorba despre Razvan Burlacu, patronul firme