•Un proiect respins de Abalasei este prezentat acum de acesta ca fiind propria initiativa
La doar cativa ani de la respingerea unui proiect de investitii la Regia Autonoma de Transport in Comun (RATC), actualul director al Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC), Neculai Abalasei, revine asupra deciziilor de la acea vreme si anunta public ca sustine din rasputeri acelasi proiect de investitii, dar prezentat acum ca initiativa proprie. Astfel, recent, directorul Abalasei, sustinut si de Maricel Gherca, directorul de la SC Autobuzul SA, a anuntat ca fiind necesara implementarea unui sistem GPS, de urmarire si control in teren a mijloacelor de transport, prin intermediul unui satelit.
Amnezie
Cei doi directori, care оn prezent sufera de amnezie, uitand ca dispeceratul de control trafic cu urmarire prin satelit - GPS a fost promovat de fostul director Petru Garlea. Memoriul justificativ оnaintat de RATC Iasi si оnregistrat sub nr.1308/09.01.2001 la Primaria Iasi are la pozitia B.1 aceasta achizitie, care figureaza cu valoarea de 15 miliarde lei. Conform aprobarilor de atunci, aceasta achizitie trebuia efectuata prin intermediul finantarii de catre BERD a proiectului de "Modernizare a infrastructurii liniilor de tramvai оn municipiului Iasi" si conform HCL nr.2/11.01.2002. La datele respective, Maricel Gherca era subordonatul lui Abalasei, ca sef de Serviciu tehnic (si bineоnteles ca urma orbeste orice indicatie pretioasa a acestuia), iar Abalasei, care era inginer sef, facea tot posibilul ca orice plan de rentabilizare, orice idee a oricarui salariat din RATC, inclusiv a fostului director Garlea, sa fie considerate niste idei trasnite, fara aplicabilitate, asa cum afirma unii dintre angajatii RATEC. La acea vreme, Abalasei considera ca cele 15 miliarde lei virate de BERD erau utilizate pentru un moft prea