•Nimeni nu verifica in mod responsabil siguranta circulatiei iesenilor cu tramvaiele si troleibuzele second hand din curtea Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC) •Vietile iesenilor care circula cu aceste mijloace de transport depind de doar cativa impiegati de miscare de la poarta Regiei •Omologarea si verificare unor asemenea mijloace de transport in comun trebuie facuta de o comisie formata din specialisti in transporturi
In prezent, nimeni nu verifica in mod responsabil siguranta circulatiei iesenilor cu tramvaiele si troleibuzele din curtea Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC) Iasi, condusa de cuplul Neculai Abalasei, director, si Cristian Stoica, inginer sef, finul de cununie al directorului. Astfel, toate mijloacele de transport electric aduse din Germania, cazul tramvaielor, si din Cehia, cazul troleibuzelor, circula pe strazile din Iasi fara a fi verificate si omologate de o comisie de specialisti. Conform informatiilor furnizate de angajati ai RATEC, nici un specialist in transporturi nu face vreo verificare a acestor unitati de transport. Cu alte cuvinte, nimeni nu poate garanta ca tramvaiele sau troleibuzele aduse in Iasi de Neculai Abalasei corespund normelor privind siguranta circulatiei. Practic, vietile iesenilor care circula cu aceste mijloace de transport depind de doar cativa impiegati de miscare de la poarta RATEC, oameni care la iesirea in cursa verifica orice altceva decat elementele de siguranta, respectiv frane sau sistem de rulare. Acesti impiegati verifica luminile, inchiderea usilor si orice altceva ce poate fi verificat in cateva minute, la iesirea la strada a tramvaiului sau troleibuzului.
Mijloace de transport periculoase
In baza unor declaratii ale salariatilor RATEC, iesirea la strada a acestor mijloace de transport in comun se face la dispozitia directa a