Un american pasionat de arhitectura si care prefera vinul in locul berii poate parea un lucru neobisnuit. Daca la aceasta imagine adaugam faptul ca el vinde masini frantuzesti, atunci ineditul situatiei este cu atat mai mare. De mai bine de un an si jumatate, americanul in discutie, Ross Englisbe, este director de marketing si publicitate la Renault Romania.
La o prima vedere, trasaturile lui Ross Englisbe indica faptul ca este vorba de un american get-beget. Degajat, cu gesturi largi si o mimica expresiva, tipica, americanul se converseaza insa, in mod surprinzator, intr-o limba franceza perfecta cu colegii sai romani din cadrul companiei Renault Romania, importatorul grupului francez pe piata locala.
"Iau lectii de limba romana, insa nu vorbesc foarte bine inca", se scuza Englisbe. Cu toate acestea cum a ajuns un american sa vorbeasca atat de bine limba franceza, si mai ales sa vanda masini frantuzesti ?
"Aproape jumatate din viata mi-am petrecut-o vorbind limba franceza sau fiind in contact intr-un fel sau altul cu limba sau cultura franceza. De fapt, daca stau bine sa ma gandesc, m-am nascut si am copilarit in New England, adica cea mai
In aceste conditii nu a fost decat un pas pana la cooptarea sa de catre o companie franceza.
Tocmai bun pentru alianta Renault-Nissan
"Era prin anul 1999, terminasem un MBA International la Universitatea din Carolina de Sud cand au venit pentru angajari la noi in campus mai multe companii, printre care era si un grup francez, Renault. Eram singurul care vorbea limba franceza si in plus, lucrasem aproape un an de zile in Japonia, la Hiroshima, deci cuno