Vineri, Ilie Botos, procurorul general al Romaniei, recunostea ca ?exista o greseala? in derularea anchetei de la Mihailesti. ?Lasa de dorit cercetarea perimetrala: s-au lasat in urma resturi umane?, a spus el. Simbata, dupa cercetarea personala facuta la fata locului, Botos a revenit asupra declaratiei initiale, explicind ca probele nebagate in seama de procurori nu sint relevante. ?Elemente nesemnificative fata de fondul problemei. Elemente legate de schije, articole textile, deci toate aceste materiale vor fi ridicate si vor fi evaluate. Problema principala pentru care am venit aici a fost aceasta reconstituire preliminara, o refacere experimentala, ca sa vedem exact mecanismul care a dus la incendiu?, a precizat Botos la sosirea in Mihailesti.
Vineri, procurorul general explicase in ce a constat greseala subordonatilor sai: ?Neefectuarea cercetarii perimetrale extinse?. Simbata, Botos a insailat o noua versiune, bine garnisita cu o minciuna: ?Asa cum v-am declarat, zona perimetrului principal, zona epicentrului, a fost bine cercetata, deci nu sint probleme din acest punct de vedere. Nici nu aveau cum sa fie pentru ca, datorita specificului acestui gen de explozie, provocata de amestecul de azotat de amoniu cu motorina, unda de soc se propaga in asa fel incit expulzeaza. Investigatia isi continua cursul, avem toate elementele esentiale pentru a stabili vinovatiile si pentru a merge pina la capat. La finalizarea cercetarilor o sa fac mai multe declaratii?.
Scurtcircuit sau foc in cabina soferului?
Conform cercetarilor preliminare, exista mai multe variante privind incendiul iscat la camionul incarcat cu azotat de amoniu. Ilie Botos: ?Legat de momentul declansarii focului propriu-zis, exista mai multe variante. Un scurtcircuit la baterii, cu aprinderea, in prima faza, a unui element de plastic si care sa fi dus la temperatura necesara apri