Guvernantii romani vorbesc putin despre costurile integrarii in Uniunea Europeana. Doar in ceea ce priveste transportul pe calea ferata, investitiile pentru a ne racorda la reteaua paneuropeana si, Guvernantii romani vorbesc putin despre costurile integrarii in Uniunea Europeana. Doar in ceea ce priveste transportul pe calea ferata, investitiile pentru a ne racorda la reteaua paneuropeana si, totodata, pentru a asigura un transport intern sigur pentru calatori si marfuri, se ridica la peste 9 miliarde de dolari, pana in 2010. Prezentam, pe scurt, estimarile Federatiei Nationale a Patronatelor Serviciilor Publice din Romania, facute publice in cadrul Strategiei de Dezvoltare Durabila a Romaniei.
Transportul pe calea ferata - preferat in Europa
Dezvoltarea transportului feroviar in tarile europene este motivata de avantajele de necontestat ale acestui sistem, si anume: consumul de energie pe unitatea de transport este de 6 ori mai mic decat la sistemul auto si de 3 ori mai mic decat la cel naval, volumul poluantilor emanati in atmosfera pe unitatea transportata este de zece ori mai mic fata de celelalte mijloace de transport, terenul ocupat de o cale ferata reprezinta doar 60 la suta fata de cel necesar unui drum rutier cu aceeasi capacitate de circulatie. In plus, numarul accidentelor feroviare soldate cu morti si raniti este cel mai mic dintre toate modurile de transport.
Romania - zona de intersectie a magistralelor internationale de cale ferata
Prin lungimea desfasurata a liniilor, de 22.247 de kilometri, CFR SA este, ca marime, a saptea din Europa, dupa cele din Germania, Franta, Italia, Spania, Polonia si Ucraina. Pentru modernizarea retelei proprii in conformitate cu exigentele europene, Romania a semnat mai multe acorduri internationale privind transporturile feroviare si participa la o serie de proiecte internationale. Prin as