Actrita Teatrului Cameri, Gitta Munte, s-a intors dupa 34 de ani in tara in care s-a nascut Spectacolul cu piesa Recviem de Hanoch Levin, al Teatrului Cameri din Tel-Aviv, a fost intampinat cu urale duminica seara, la Festivalul International de Teatru de la Sibiu, care a inceput vineri. Nici o descriere nu ar putea reda intreaga poezie ascunsa in aceasta piesa care, vorbind despre moarte, ne invata, de fapt, sa traim. Viata ca un dar facut oamenilor pentru ca acestia sa-l risipeasca inutil, trezindu-se abia in clipa apropierii sfarsitului - aceasta este tema unui spectacol construit chiar de autorul textului, unul dintre cei mai importanti dramaturgi israelieni, care stie sa sporeasca, prin maniera regizorala, senzatia de derizoriu ce se degaja puternic din cuvintele alese cu grija. Fie ca e vorba despre cuvintele desucheate ale tarfelor din caruta sau de replicile sunand ca niste versuri suprarealiste ale celor trei heruvimi aratand ca trei cersetori resemnati, plini de o compasiune infinita pentru oameni, intelesul este acelasi: sfarsitul e intotdeauna mai aproape decat credem, iar zilele pierdute, clipele irosite in care nu am stiut sa ne bucuram nu se mai pot intoarce vreodata. Adevaruri pe care le cunoastem, dar pe care le si uitam zi de zi, sunt reluate de povestea spusa de o trupa de excelenti profesionisti ai scenei, asistati de o minunata orchestra ce interpreteaza muzica in scena. Recviem se joaca astazi, 1 iunie, si la Bucuresti, in Sala Mare a Teatrului National, Teatrul Cameri, incercand sa recupereze astfel, macar partial, atatia ani de zile de absenta a teatrului israelian de pe scenele romanesti. La conferinta de presa ce a precedat reprezentatia de la Sibiu, directorul Teatrului Cameri, Noam Semel, a tinut sa sublinieze ca este vorba despre o premiera: "Este primul turneu oficial al unei mari trupe israeliene care joaca in limba ebraica in Romania.