Atunci cand scriitorul Gavin Bishop a imaginat un indragit personaj de roman pentru copii, Gigantul Jimmy Jones, nu s-a gandit ca va trebui, la un moment dat, sa stie cum arata "Gigantul" vazut din spate.
Acel moment a venit. Un grup de cercetatori neozeelandezi a folosit cartea lui Bishop pentru a implementa un soft de vizualizare 3D a imaginilor si ilustratiilor, pe masura ce cititorul isi indreapta atentia asupra lor.
Dispozitivul care mijloceste aceasta experienta inedita arata precum o pereche de ochelari de opera ai viitorului: doua lentile hi-tech fixate pe un bat vertical, cu o camera de luat vederi care urmareste directia privirii cititorului.
Software-ul de pe un PC atasat dispozitivului "intelege" unde anume se indreapta privirea, asociind imaginile luate de camera de luat vederi cu cele introduse anterior in baza de date.
"Dupa aceea, computerul genereaza imaginea 3D, din exact acelasi unghi cu cel din care priveste persoana", explica Dr. Mark Billinghurst, coordonatorul echipei de specialisti ai institutului Human Interface Technology Lab din Noua Zeelanda.
Imaginile sunt afisate apoi pe interiorul lentilelor, oferind cititorului senzatia ca citeste o carte 3D.
Plonjati in mijlocul actiunii!
Echipa de cercetatori lucreaza, simultan, si pentru o alta aplicatie a inventiei. Este vorba de simularea de tip virtual-reality a unei calatorii prin corpul uman, care incepe banal, prin lecturarea unei carti de anatomie.
Una din posibilitatile pe care le are cititorul este sa vada un model 3D al inimii.
"Este ca si cum ai deveni Dumnezeu si ai vedea lucrurile din perspectiva sa", spune Dr. Billinghurst. "Sau, daca doresti, poti chiar sa devii parte componenta a scenei".
Intr-adevar, inventia permite o experienta unica, pe c