Honda, una dintre cele mai apreciate marci nipone de automobile a facut pasul cel mare catre piata europeana. Modelul Honda Accord este primul dintr-o serie de trei care beneficiaza de un motor diesel. Ati citit bine, este vorba de primul motor diesel din istoria Honda, botezat i-CTDi, si care este destinat in mod exclusiv pietei auto europene, care pune mare pret pe motorizarea diesel. De altfel, Honda nu este singurul producator care a decis lansarea pentru prima data in istorie un motor diesel. Marca de lux britanica Jaguar a realizat ca faptul ca nu avea in oferta o varianta de motorizare diesel insemna pierderi importante din punctul de vedere al vanzarilor.
Motorul diesel Honda este realizat integral din aluminiu si este considerat de analisti drept unul dintre cele mai performante motoare diesel de pe piata la acest moment.
Noul motor i-CTDi are o capacitate de 2,2 litri si dezvolta 140de cai-putere, consumul mediu fiind de 5,3 litri la suta de kilometri. Aceasta permite modelului Honda Accord echipat cu acest motor sa ajunga la 100 de kilometri pe ora in 9,3 secunde de la plecarea de pe loc.
Varianta de motorizare diesel a modelului Honda Accord este disponibila si pe piata romaneasca, fiind lansat in a doua parte a lunii trecute de catre importatorul Carpati Motor. Modelul Honda Accord fusese lansat la jumatatea anului trecut pe piata romaneasca.
Prin lansarea noului motor diesel vanzarile europene ale Honda vor creste cu aproximativ 10.000 de masini. Ulterior, pe masura ce motorizarea diesel va echipa si alte modele ale gamei Honda, oficialii estimeaza ca vanzarile diesel ale producatorului nipon vor ajunge la orizontul anului 2007 la 100.000 de unitati.
Motorizarea i-CTDi va fi disponibila din iarna acestui an si pe modelul de automobil tot-teren Honda CR-V. Un monovolum nu putea lipsi