Muzica, focuri de artificii, jongleuri, acrobati care parca zboara pe catalige, costume colorate, butaforie, masti - tot arsenalul spectacolelor de strada a fost folosit si in acest an, in deschiderea Muzica, focuri de artificii, jongleuri, acrobati care parca zboara pe catalige, costume colorate, butaforie, masti - tot arsenalul spectacolelor de strada a fost folosit si in acest an, in deschiderea Festivalului International de Teatru de la Sibiu, in spectacolul Satyricon, construit de regizorul M.C. Ranin. Pe scena din Piata Mare, dansurile ritualice din epoca romana au subliniat multiplele calitati ale actorilor Teatrului "Radu Stanca" si ale figuratiei mobilizate pentru eveniment, dar nu au permis accesul la esenta operei alese, de altfel nu foarte potrivita pentru un asemenea spectacol. Totusi, initiativa conteaza cu adevarat in acest caz. Si asta pentru ca o arta cu vechime in alte tari ale lumii, teatrul de strada, se afla abia la inceputurile sale in Romania, iar unul din putinele locuri in care acestuia i se da importanta cuvenita este Festivalul de la Sibiu. In ultimii trei ani, FITS a produs spectacole de strada prezentate in debutul festivalului, ca o invitatie la teatru, ca o demonstratie a fascinatiei pe care acesta o poate produce. Spectacolele de strada produse la Sibiu ar putea si ar trebui sa fie urmate si de alte incercari de gen, care sa provina dintr-o veritabila dorinta a artistilor de a fi mai aproape de publicul lor, mai ales de aceia dintre potentialii spectatori care nu au preocupari culturale. Daca teatrul de pe scena este o arta pentru elite, spectacolele de pe strada sunt o continuare fireasca a traditionalelor balciuri populare. Numai ca azi, in lume, imaginatia artistilor a dus la forme din ce in ce mai sofisticate de a atrage atentia spectatorilor din strada, de a-i cuceri, iar romanii mai au inca multe etape de parcurs pana cand spect