* Noul model e destinat pietelor in curs de dezvoltare din Europa de Est, Asia si America de Sud * Dacia. 90 e o berlina tricorp care va fi echipata cu motoare de 75 sau 90 CP Ieri, la Paris, peste 500 de ziaristi din 30 de tari au asistat la un eveniment apreciat aici drept major. Prima pagina din Le Monde, articole din toata presa franceza, Financial Times au avut ca subiect un nou model de Dacie, Dacia L90, care are numele de piata Logan. Noul model a fost prezentat la Tehnocentre - Centrul de Cercetare si Proiectare al Renault, din apropierea Parisului. In momentul in care Renault a achizitionat Uzinele Dacia din Romania, in 1998, presedintele consortiului francez, dl. Louis Schweitzer, a facut un pariu tehnologic si economic in acelasi timp, promitand crearea unui automobil performant, care sa fie vandut cu numai 5.000 de euro (in functie de optiuni, poate ajunge la 8.000 de euro). Strategia Renault, primul producator de automobile din Europa adresabile in special clasei mijlocii de pe continent, a presupus achizitionarea Nissan pentru segmentul superior al pietei si achizitionarea Uzinelor Dacia pentru cei care nu au inca putere mare de cumparare. Dupa anul 2000, si alte mari companii producatoare de automobile, in special din Coreea de Sud, s-au gandit sa se orienteze spre aceste piete. Crearea unui nou model de automobil costa insa cateva sute de milioane de euro si necesita ani buni de cercetare. Se estimeaza ca, prin Dacia Logan, Renault, care intentioneaza sa vanda, in 2010, 4 milioane de automobile, va construi noi fabrici pentru Dacia in Rusia, Iran, Maroc, Columbia si China, concernul francez avand cel putin 2 ani avans fata de concurenta. Dacia L90 (Logan) este o berlina tricorp, care ofera un raport pret-confort ce nu are echivalent de piata, cu 5 locuri adevarate si un portbagaj foarte incapator. Prestatiile sale corespund exact specificului utiliza