Numarul celor care citesc publicatii electronice a crescut cu 350% in ultimii cinci ani, conform unui studiu elaborat de Asociatia Mondiala a Ziarelor. In aceeasi perioada, numarul ziarelor care si-au facut site-uri s-a dublat.
Editiile electronice ale publicatiilor se adreseaza unui public mult mai numeros decat cele tiparite, eliminand bariere geografice, dar si etnice, avand in vedere ca ziarele pot posta variante ale materialelor in mai multe limbi de circulatie. In plus, diaspora poate afla mai usor ce se intampla "acasa".
Iar faptul ca tot mai multi utilizatori de net beneficiaza de broadband, a dus la scaderea publicului televiziunilor, dupa aprecierea lui Timothy Balding, director general al Asociatiei Mondiale a Ziarelor.
Pe de alta parte, in clipa in care un cititor acceseaza un anumit material, publicatia stie precis subiectele preferate de publicul sau de pe Internet, interactiunea publicatie-cititor desfasurandu-se cu mai multa precizie. Acest lucru este si in favoarea agentilor de publicitate care isi pot coordona mai bine activitatea, intr-un domeniu in care publicitatea face o gramada de bani.
In SUA, veniturile din publiciate pe Internet s-au ridicat la suma de 10 miliarde dolari in 2003, ceea ce a insemnat o crestere de 11%. In Europa publicitatea on-line a crescut cu 5,9% in 2003, fata de 2002.
Renasterea digitala
Editorii de presa europeni vorbesc astazi despre o a doua Renastere: cea digitala. Ziarele tiparite pot "exploata" digitalizarea pentru a-si mari veniturile si pentru a scadea costurile, pentru a-si diversifica oferta si pentru a-si imbunatati activitatea editoriala.
Mai mult, ziarele ar putea intari "parteneriatul" cu clientii prin intermediul telefoanelor mobile beneficiare ale tehnologiei WAP si SMS, a fost de parere editorul norvegian Torry Peder