Constructorul Renault va arunca pe piata, peste trei luni, ?masina de 5.000 de euro?, care pina in urma cu ceva timp parea doar o utopie. Proiectata si realizata intr-o proportie covirsitoare prin preluarea mai multor concepte si componente de la alte modele Renault, Logan a facut o economie serioasa in bugetul producatorului francez. Asa se explica, de altfel, si pretul foarte mic.
?Evenimentul zilei? va prezinta o comparatie calitate - pret intre noul produs Dacia si celelalte modele existente deja pe piata, cu care va intra in competitie directa. In acest demers jurnalistic am folosit datele furnizate de APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor din Romania). In comparatie am folosit cele trei modele ale lui Logan, ale caror preturi vor fi de 5.000 (varianta de baza), 6.000 (varianta intermediara) si, respectiv, 8.000 de euro (varianta de virf). Aceste preturi includ toate taxele, deci si TVA.? Importatorii masinilor concurate de Logan s-au abtinut, deocamdata, de la comentarii. Este de asteptat ca acestia sa reactioneze in scurt timp, inclusiv prin scaderea pretului, pentru a face fata noii provocari.
Rusii sint gata sa dea Lada pe Logan
In Rusia, Renault Logan va fi produs la uzina ?Autoframos? din Moscova. Primul model X90 va iesi de pe banda in toamna, urmind ca din vara anului viitor sa se dea drumul la productia in serie. Pretul de pornire va fi de 7.000 de euro, iar pe piata de desfacere costurile unui asemenea automobil vor varia intre 8.000 si 10.000 de euro, in functie de dotarile auxiliare. In 2005, rusii vor scoate la vinzare 60.000 de masini Logan (X90). Louis Schweitzer, presedintele companiei Renault, a precizat ca uzina ?Autoframos? va produce 120.000 de automobile pina in 2010. Pentru deschiderea liniei moscovite, compania Renault urmeaza sa investeasca 250 de milioane de dolari. Mai intii va fi fabricat modelul S