Din ce in ce mai multe autostrazi identice cu cele din statele europene vor impanzi Romania. De la regimul comunist, tara noastra a mostenit numai 113 km de autostrada, ceea ce ne situa pe ultimele locuri in Europa, iar, in ceea ce priveste reteaua de drumuri nationale, peste 70% dintre acetea erau intr-o stare mediocra sau rea.
O data cu trecerea timpului, s-a pus tot mai mult problema ca Romania sa construiasca autostrazi la nivel european, care aveau ca scop si posibilitatea de integrare in Uniunea Europeana.
Astfel, conform Legii 451/2003, pana in 2015, urmeaza sa se finalizeze sau sa se afle in diferite stadii de executie peste 1500 km de autostrazi noi, iar, dupa aceasta etapa, se are in vedere construirea altor 950 km.
Cu toate ca lucrarile la anumite autostrazi au inceput dupa anii 1990, se mai afla in stadiul de executie, una dintre probleme fiind alocarea de credite pentru constructie.
Un exemplu in acest sens este Autostrada Bucuresti-Constanta, la care lucrarile au inceput in 1991, iar, pana in prezent, nu a fost pus in circulatie nici macar o parte din autostrada, cu toate ca primele doua tronsoane trebuiau finalizate la inceputul anului 2004.
Cu intarzire de cinci luni, Ministerul Transporturilor a anuntat ca, incepand de astazi, se va putea circula pe primele doua tronsoane ale autostrazii spre Constanta.
In acest fel, soferii autovehiculelor vor putea testa cum se circula pe o autostrada europeana in Romania pe o portiune de aproximativ 60 km, urmand ca, pana in toamna, conform ministrului Miron Mitrea, tronsonul disponibil traficului rutier sa ajunga la 97 km.
Tronsoanele finalizate sunt Bucuresti-Fundulea, in lungime de 26,5 kilometri, si Fundulea-Lehliu (29,2 kilometri). Accesul pe autostrada se face prin Bulevardul Theodor Pallady sau se poate intra direct din Cent