Spectacole semnate de cele mai importante nume din teatrul romanesc se intalnesc in fiecare an la Sibiu, astfel incat festivalul ia pulsul exact al miscarii de gen de la noi. Distanta dintre Spectacole semnate de cele mai importante nume din teatrul romanesc se intalnesc in fiecare an la Sibiu, astfel incat festivalul ia pulsul exact al miscarii de gen de la noi. Distanta dintre creativitatea uneori debordanta din cateva teatre din tara si amorteala generalizata din teatrele de stat bucurestene pare sa se fi adancit in ultimul timp. Anul acesta, la Sibiu, Capitala a fost reprezentata cu succes doar de spectacolele tip underground, produse sub aripa generoasa a Teatrului Luni, de la Green Hours, care au electrizat publicul tanar. La o rapida trecere in revista se vede ca la actuala editie, care se inchide duminica, au fost prezenti cu spectacole recente Silviu Purcarete, Mihai Maniutiu, Tompa Gabor, Victor Ioan Frunza, Felix Alexa, Bocsardi Laszlo, mai tinerii Radu Afrim, Gianina Carbunaru, Alex Berceanu s.a., alaturi de invitatul din fiecare an al FITS, regizorul ucrainean Andryi Zholdak. Aproape toti regizorii maturi enumerati mai sus si-au construit spectacole in teatre din provincie, pentru toti dovedindu-se mai profitabil sa faca munca de cercetare, sa lucreze cu trupe "anonime", sa capteze energiile virgine ale acestora. Dintre creatiile recente ale lui Tompa Gabor au fost aduse in festival doua mostre ionesciene, in ultimul timp cunoscutul regizor montand mai multe piese ale acestui dramaturg, in dorinta de a transpune integral opera acestuia pe scena Teatrului Maghiar de Stat din Cluj, pe care il conduce. Daca Jacques sau supunerea (Teatrul Maghiar de Stat din Cluj) a starnit pareri pro si contra, montarea nereusind sa se impuna in memoria afectiva a spectatorilor, Noul locatar, pus in scena de regizor la Northern Stage Ensemble din Newcastle si adus in turneu