"Este inadmisibil ca, timp de 13 ani, am realizat doar 50 km de autostrada", spune primul-ministru O simpla apasare pe un buton din partea primului-ministru Adrian Nastase a declansat o muzica antrenanta, in timp ce printr-un tablou imens pe care era desenata o autostrada si care masca adevarata autostrada au tasnit doua Dacii Logan, una visinie si o alta albastra - aceasta a fost manifestarea de inaugurare a primelor doua tronsoane ale autostrazii Bucuresti-Constanta. Sute de persoane au asistat ieri, dupa trei ani de la inceperea lucrarilor, la deschiderea a ceea ce Ministerul Transporturilor a numit "Autostrada Soarelui", respectiv 56 de kilometri de autostrada, de la Bucuresti pana la Lehliu. Tronsoanele finalizate, care au costat peste 120 milioane de euro, sunt Bucuresti-Fundulea, cu o lungime de 26,5 kilometri, lucrarile fiind executate de firmele Ital Strade si CCCF, si Fundulea- Lehliu - 29,2 kilometri, de care s-a ocupat consortiul turcesc Yuksel Makimsan Ener. "Acestia sunt primii 50-55 km adevarati de autostrada din Romania. Este inadmisibil ca, timp de 13 ani, am realizat doar 50 kilometri de autostrada. Nu putem continua in acest fel, iar pe cei care nu vor sa fie de acord cu noi ii vom lasa deoparte", le-a transmis premierul Adrian Nastase celor prezenti. Primul-ministru, ministrii Miron Mitrea si Mihai Tanasescu, alaturi de alti membri ai Cabinetului, s-au deplasat pe tot traseul dat in circulatie cu un microbuz, care a gonit cu 120 km/ora, "viteza maxima admisa pe autostrada". "Am calatorit foarte comod, rapid, poate ca eram tentat sa spun ca nu ne miscam. Masina care circula cu viteza maxima legala s-a deplasat cu atata usurinta pe noua autostrada", a povestit, dupa parcurgerea a 30 km, seful Guvernului. Primul-ministru a facut si un calcul ad-hoc al timpului pe care soferii il castiga alegand aceasta cale de a ajunge la Constanta: "Am facut un calc