Cunoscuta mai mult drept ruda saraca a industriei, publicitatea online este marea surpriza in mediul de afaceri romanesc. Fata de anul trecut, in 2004 piata aproape se va dubla, fiind urmata de o noua crestere de 100% in 2005, anunta cei mai importanti vanzatori de publicitate online din Romania.
Valoarea pietei pe anul 2003 a fost de aproximativ 1 milion $ (800.000 euro), cea mai mare parte din acesti bani impartindu-se la trei companii, Boom, ARBOmedia si iMedia, care detin impreuna peste 95% din piata, conform unui studiu realizat de compania NetBridge.
Pentru 2005, piata ar putea ajunge la aproape 3 milioane $, sustin unii analisti.
Cine este vinovat pentru aceasta evolutie spectaculoasa a pietei? Vanzatorii de publicitate online spun ca un rol esential il joaca aparitia studiilor profesioniste cu privire la profilul utilizatorului roman de Internet, care aduc date convingatoare pentru advertiserii inca reticenti la acest nou mediu de publicitate.
Aceasta a fost tema discutiei purtate intre cativa specialisti ai pietei de advertising online saptamana trecuta, in cadrul Festivalului de Comunicare Internetics, la Bucuresti.
Utilizatorul de Internet roman este tanar, dinamic si cu un venit cel putin mediu , a spus Ciprian Stavar, Digital Investment Director pentru agentia de publicitate online MindShare.
Aproape 40% dintre vizitatorii site-urilor de business au venituri de cel putin 8 milioane de lei lunar, a explicat Orlando Nicoara, director de dezvoltare al companiei NetBridge, ceea ce face din ei o tinta foarte potrivita pentru mesajele publicitare online.
Datele prezentate de participantii la discutie au relevat si noi oportunitati de afaceri. Astfel, numai 22% dintre vizitatorii site-urilor de business detin o asigurare de viata, ceea ce arata o piata publicitara cu potential mare pentru companiile de asigura