Ultimele zile ale Festivalului international de teatru de la Sibiu anuntau reprezentatii care ar fi trebuit sa-i scoata din indiferenta pina si pe cei mai reticenti spectatori de teatru. Din pacate, organizatorii festivalului au avut zile grele, aproape fiecare spectacol anuntat fiind intirziat sau aminat din tot felul de motive tehnice sau logistice.
Pentru aceasta a XI-a editie, desfasurata sub titlul “Mosteniri”, au venit la Sibiu artisti din 66 de tari. Vineri seara, dupa un spectacol ambitios (dar atit) cu “persii”, pus in scena de Mihai Maniutiu la Teatrul “Radu Stanca”, trupa germana a Teatrului “Antagon Theater Aktion”
s-a intors la Sibiu dupa doi ani, cu o productie in aer liber care, nu de putine ori, a tinut cu rasuflarea taiata publicul din parcarea de la Cazarma 90. Spectacolul lor, “Time Out”, a aratat ca o productie de strada poate sa imbine foarte bine imaginile futuriste cu virtuozitatea actoriceasca riscanta. Aceasta e productia care
i-a facut pe actorii germani sa lipseasca anul trecut de la Sibiu.
Intr-o reprezentatie, citiva dintre actori suferisera un grav accident atunci cind decorurile uriase s-au prabusit peste ei.
Cum revelatii nu au fost, spectatorii s-au inghesuit sa vada productia vedetei ultimelor editii, regizorul ucrainean Andriy Zholdak. Celebru pentru intirzierile cu care isi incepe spectacolul, a mutat ora de incepere pina “dupa ora 21”. Apoi, a anuntat ora 23.00. Surpriza a fost ca la primul act al spectacolului “Venice. Goldoni” nu au fost primiti decit 50 de spectatori.
In inghesuiala de afara, bodyguarzii s-au razboit cu spectatorii, dar actul II al piesei nu avea sa inceapa decit dupa ora 2 noaptea. In final, Zholdak a anuntat ca partea a treia a spectacolului nu se joaca la Sibiu, pentru ca sala care i s-a pus la dispozitie nu are balcon si galerii, locuri unde actorii ar fi trebui