Demagogia. Pe tot parcursul campaniei electorale, Mircea Geoana a evitat discutia despre lucruri concrete, ce priveau administratia publica locala. El n-a stiut ce contin diverse legi ale unei comunitati, n-a stiut ca Magurele nu ein Bucuresti, a promis enorm de mult, dar aceste promisiuni n-au rezonatin electorat, Mircea Geoana uitand sa spuna si de unde vor fi bani pentruindeplinire. A insistat mereu pe Bucuresti - oras european, fara sa lamureasca,in calitatea sa de reprezentant al partidului de guvernamant, de ce lui Basescu i s-au blocat si respins,in ultimii trei ani, fonduri europene care erau destinate tocmai Bucurestiului. Tonul lui Mircea Geoana nu avea un destinatar, pareau promisiuniinsirate una dupa alta, sufocant de multe ca sa fie luatein seama.
A doua si poate cea mai grava problema a lui Mircea Geoana a fost inadecvarea. De lainceputul campaniei electorale, imaginea unui ministru de Externe coboratin santurile si noroaiele Bucurestiului n-a fost deloc convingatoare. Chiar si dupa o luna de campanie,intrebarea persista: ce a cautat Geoana la Primarie? Pe urma, la fel de inadecvata pentru Bucuresti a fost si campania vizuala.in ultimele doua saptamani, proportiile afiselor si panourilor electorale luau dimensiuniingrijoratoare. Peste totin Bucuresti teintampina un Geoana tot mai mare si mai mare, ajuns gigantic. Aici a fost inadecvare, semnul uneiincropeli. Cum programul lui Geoana a cuprins cumplit de multe banalitati si promisiuni, s-aincercat sa se suplineasca printr-o agresiva campanie vizuala. Greseala fatala! Basescu a fost mult mai ponderat, si-ainfranat orice porniri paranoide si de bufon,in dezbaterile televizate a recunoscut ca programul sau din anul 2000 a fostindeplinit partial, ca sunt nerealizari. Traian Basescu a aratat ca stie problemele unui oras (chiar daca nu are tot timpul rezolvari). O alta inadecvare a lui Geoana a fos