Scandalul privatizarii ARO Campulung, declansat in urma cu aproape opt luni, pare sa nu aiba happy-end, cel putin pentru patronul Cross Lander, John Perez. Surse guvernamentale dau ca sigura rezilierea contractului de privatizare, cel mai tarziu in luna august a acestui an, pe motiv ca investitorul nu a indeplinit nici unul dintre angajamentele asumate prin contractul de vanzare-cumparare.
Mai mult, John Perez a si incalcat prevederile respectivului contract prin vanzarea Fabricii de Scule si Matrite, deoarece una dintre clauzele principale este pastrarea obiectului de activitate al societatii, respectiv "producerea de masini si matrite".
Tinute sub "cheie" luni in sir de fostul sef al APAPS, Ovidiu Musetescu, care a preferat o explicatie de genul: "Am dat-o pe ochi frumosi", clauzele contractului incheiat cu Perez ies una cate la lumina.
Ceea ce, din motive inca necunoscute, constituia in viziunea lui Musetescu un "secret de stat", reprezinta in realitate, ca orice contract, o serie de drepturi - unele destul de lejere, e drept, si obligatii. Astfel, "prin oferta sa, Cross Lander USA s-a angajat ferm si irevocabil sa indeplineasca urmatoarele obligatii": achitarea sumei de 150.
000 dolari, suma ce reprezinta contravaloarea pachetului de actiuni achizitionat si, rezolvarea situatiei salariilor restante de circa doua milioane de dolari, acestea fiind de fapt singurele obligatii luate in seama de Perez.
La capitolul investitii, Cross Lander s-a obligat sa investeasca pe o perioada de cinci ani "minimum" 15,650 milioane dolari pentru dezvoltarea afacerii, modernizarea tehnologiilor si produselor si protectia mediului.
Exista, de altfel, in contract si un grafic al acestor investitii, in primul an, adica pana la sfarsitul lunii septembrie, Perez promitand trei milioane de dolari drept capital de lucru