Cand arunci o prima privire pe graficul care arata evolutia pietei de publicitate online romaneasca in ultimul an si jumatate, esti tentat sa crezi ca undeva este o greseala. In valoare de 600.000 $ anul trecut, piata aproape se va dubla pana la sfarsitul acestui an, estimarile aratand ca va atinge 1 milion $, iar pentru 2005 este prevazuta o noua dublare, pana la 2 milioane $.
O crestere exploziva, datorata si aparitiei primelor cercetari profesioniste cu privire la profilul utilizatorului roman de Internet.
Acest gen de cercetari reprezinta aur curat pentru cei care vand publicitate online. O discutie intre cativa specialisti ai publicitatii online romanesti a avut loc saptamana trecuta la Bucuresti, cu ocazia celei de-a patra editii a Festivalului de Comunicare Internetics, organizata de agentia de consultanta Millenium Communications si Asociatia de Comunicare Ethos.
Aratand ca piata se poate dezvolta numai cand clientii stiu cu certitudine cui se adreseaza, invitatii au prezentat o serie de informatii "fierbinti" despre utilizatorul roman de Internet, date culese si prelucrate recent de catre companiile pe care le reprezinta.
"Utilizatorul de Internet roman este tanar, dinamic si cu un venit cel putin mediu", a spus Ciprian Stavar, Digital Investment Director pentru agentia de publicitate MindShare. Acest lucru nu ii putea lasa indiferenti pe cumparatorii de publicitate, care descopera dintr-o data ca utilizatorul de Internet are multe sanse de a fi clientul ideal, a comentat Stavar.
Conform unui studiu realizat de agentia Boom.ro, aproape 40% dintre vizitatorii site-urilor de business din portofoliul companiei au venituri peste medie, a spus la randul sau Ovidiu Nicoara, director de dezvoltare al companiei NetBridge (care mai detine, in afara de Boom.ro, si site-ul Trafic.ro).
A